21 noiembrie  18:30

Trainig de abilitati pentru adolescentii cu tulburari emotionale si de comportament

Pentru că este susținut de dovezi științifice ca fiind cel mai eficient tratament pentru persoanele cu tulburare bordeline,  care se autoagresează, cu tentative de suicid și cu dificultăți de reglare emoțională.
Studii:
- Trainingul de abilități a fost construit în urma rezultatelor studiilor care arată că antidepresivele reduc depresia dar nu reduc incidențe tentativelor de suicid (meta-analiza a 17 studii dublu orb realizat de Beasley, Sayler, Bosomworth, Wernicke, 1991);
- În 2006 Marsha Linehan, fondatorul terapiei dialectic-comportamentale și colegii au realizat un studiu aplicând metoda DBT și au obținut rezultare semnificativ mai bune în reducerea comportamentului suicidar sau a autovătămării în comparație cu tratamentul farmacologic în combinație cu terapia psihanalitică sau cu cea cognitiv-comportamentată;
- Între 16-18 ani riscul tentativelor de suicid este cel mai ridicat ( Lewinsohn, Rohde and Seeley, 1996);
- La fiecare tentivă reușită există între 100-200 de tentative de suicid (American Association on Suicidology, 2003);
- Între 31% și 50% dintre adolescenții care au o tentativă de suicid au o a doua tentativă. 27% femei și 21% bărbați încearcă o nouă tentativă în mai puțin de 3 luni după prima încercare.
Necesită o intervenție rapidă după prima încercare;
- Adolescenții care prezintă un risc suicidar mare au multiple probleme și se încadrează cel puțin într-o tulburare psihică. Cu cât un adolescent are mai multe probleme de comportament (violență, consum de alcool, țigări, droguri, comportament sexual periculos, etc) cu atât crește riscul pentru tentativele de suicid (Myler și Tyler 2005);
- Adolescenții se autovătămează fără intenția conștientă de a se sinucide în proporție de 15% - 18%, rezultă din studiile făcute de Muehlenkamp și Gutierrez, 2004. La fel și la studenți, procentul fiind între 12% - 35%;
- Tinerii care se taie, în special cei care o fac în mod repetat, au un risc foarte ridicat de suicid (Cooper 2005);
- În 2010 rata de sinucideri în România era de 11,2 la suta de mii de locuitori, fiind sub media înregistrată în țările europene (12,3) (conform INML raport anual 2015);
- Există o relație strânsă între amploarea bolilor psihice și creșterea sinuciderilor - 1 din 4 persoane are o boală psihică, iar în România 2 din 10 oameni au o boală psihică; depresia e mai frecventă decât diabetul (conform Organizației Modiale a Sănătății);
- Rata sinuciderilor la bărbați este de 3 ori mai mare decât la femei, în schimb tentativele de sinucidere la femei sunt de circa 3 ori mai multe decât în cazul bărbaților, ne informează OMS.

Programul INSPIR-A

Ce este?


- Prima formă de intervenție psihoterapeutică special destinată tratamentului celor mai severe simptome pe care adolescenții le pot avea: tentative de suicid, autovătămări, tulburări emoționale intense.
- Oferă speranță tinerilor pacienți și părinților lor.
- Oferă ajutor specializat și eficient medicilor de psihiatrie pediatrică.

Ce inseamna?


Intervenție pentru
Normalizarea
Sentimentelor
Problemelor comportamentale
Impulsivității și
Relațiilor
A - adolescenților

Despre ce este vorba

- Metoda folosită se numește terapia dialectic-comportamentala: este o împletire între metoda cognitiv-comportamentală și practica mindfulness. Marsha Linehan a dezvoltat-o pentru persoanele cu tulburarea borderline.
- Metoda se bazează pe un manual standardizat și este recomandată pentru tratamentul tulburărolor emoționale la adolescenți.
- Începe pe 21 noiembrie, ora 18:30, durează 2 ore, săptămânal, timp de 6 luni, preț 230 ron/lună; - Întânirile cu părinții vor fi o dată pe lună.
- Formatul presupune: în prima parte vor fi discuții despre practica realizată acasă și în a doua parte se predau abilități și se pun în practică;
- Acest program se adresează atât adolescenților cât și părinților.

Cui se adreseaza

CE CUPRINDE CURSUL

REZULTATUL

Cum ii va ajuta pe adolescenti:

- Reduce comportmanetul suicidar și autovătămător;
- Crește capacitate de a face față stresului;
- Dezvoltă abilitatea de a fi conștient de propriile emoții, de a face diferența dintre gânduri și realitate și de a înlocui gândurile neplăcute cu unele mai bune și mai constructive;
- Reglează relațiile cu persoanele apropiate prin câștigarea respectului de sine și definirea clară a obiectivelor/limitelor;
- Cum să tolereze situațiile dificile atunci când nu le pot rezolva imediat;
- Cum să își diminueze vulnerabilitatea emoțională și reactivitatea și să se recupereze după o perioadă cu stări emoționale foarte intense.

Cum ii va ajuta pe parinti:

- Vor dezvolta abilități de relaționare noi - răspunsurile asertive, validarea emoțiilor;
- Vor învăța cum să-și recunoască propriile emoții și cum să le regleze;
- Vor învăța să identifice mai mult de o perspectivă prin care să privească o situația ți să găsească astfel soluții mai potrivite la problemele din relația cu adolescentul.
CURSUL VA FI CONDUS DE
ANCA RĂDUCAN psiholog și psihoterapeut cu formare în Terapia Experiențială și competențe în Terapia Cognitiv-Comportamentală și Dialectic-Comportamentală
Co-terapeut: Daniela Pasăre- psihoterapeut- Terapia Cognitiv-Comportamentală