Practică cu mine Mindfuness

 

Exercitiu mindfulness „Mintea de teflon”

 

Știi acea senzație că ți s-a lipit un gând de minte ca eticheta cu preț de pe un obiect pe care urmează să îl dai cadou? Cu cât încerci să o scoți cu atât parcă merg mai prost lucrurile. Rămâne urmă, nu se dezlipește de tot și te mai și înfurii pe cei care au lipit o asemenea etichetă („ăștia nu gândesc, frate…”).

 

Acel gând poate să fie o îngrijorare „dacă intră cineva peste mine în casă”, deși ușa e închisă și încuiată bine. Sau poate fi un gând despre altcineva cu care tocmai ai avut o discuție aprinsă „să o creadă el că voi face ce mi-a cerut. Poate să mă roage mult și bine. E un nesuferit și un îngânfat. Nu-i voi da satisfacție. Data viitoare o să-i spun tot ce gândesc despre el”. Dar gândurile lipicioase de care nu poți scăpa și uneori nici nu ești conștient de ele pot fi și despre tine: „nu voi reuși niciodată să îmi fac prieteni”, „uite-te și tu ce penibil sunt”, „mi-e rușine că exist”, „dacă voi spune iar o prostie cât China?”.

Uneori mintea noastre ne pune în dificultate și chiar ne împiedică să fim fericiți. Gândurile care nu ne dau pace sunt de multe ori un astfel de obstacol. Și cu încercăm să să scăpăm de ele mai tare sau să le evităm, cu atât mai tare încurajăm apariția lor.

Poate că uneori distragerea atenției funcționează pe moment, dar pe termen lung e posibil să ai nevoie de o tehnică mai bună care să te ajută să trăiești din plin și liber viața și să te înțelegi mai bine.

 

Atunci când lucrez cu clienții, principalul meu scop este ca viața lor să devină mai valoroasă pentru ei și să își dorească să participe la ea moment de moment, nu să evadeze în trecut sau în viitor. Pentru asta, folosesc tehnicile de concentrare a atenției din exercitiile mindfulness pentru conștientizarea și reducerea gândurile negative și pentru a face loc gândurile mai bune. Iar pentru cei care vor să introducă practica mindfulness în stilul lor de viață de zi cu zi, îi invit la workshopul nostru de mindfulness (umătoarea ediție este pe 24 și 25 martie).

 

Te invit și pe tine să practici exercițiu de mai jos timp de o săptămână și să-mi scrii cum a fost experiența pentru tine pe adresa raducan.anca@gmail.com. Dar înainte, îți povestesc care sunt avantajele și dezavantajele.

 

AVANTAJELE ACESTUI EXERCITIU MINDFULNESS:

  • Vei pune un pic de lumină pe lumea ta interioara și o vei cunoaște mai bine;
  • Vei face primul pas în procesul de a controla mintea și de a nu te mai lăsa controlat de ea;
  • Vei putea spune cu mai multă claritate ce simți;
  • Îți vei crește respectul de sine deoarece ți-ai asumat rezolvarea unei probleme;
  • În plus, faci ceva nou și îți vei dedica mai mult timp pentru tine (știu că ai nevoie).

 

DEZAVANTAJE ACESTUI EXERCITIU MINDFULNESS:

  • E posibil să te simți un pic agitat în timpul exercițiului. Încearcă să nu-ți concentrezi atenția pe asta, ci pe instrucțiunile exercițiului. Cel mai probabil va trece în câteva secunde.
  • Anxietatea uneori se intensifică în timpul practici. Dacă pățești asta, fă exercițiul cu ochii deschiși sau oprește-te și ia-o de la capăt mai târziu. Mintea ta nu e obișnuită cu o astfel de activitate. Dă-i timp să se liniștească.

 

Acum, ia o poziție confortabilă, pe un scaun sau în picioare și ascultă exericițiul mindfulness „mintea de teflon”.

 

 

Autor: Anca Răducan, psihoterapeut

 

Citeste mai mult…

Cum sa acumulam emotii pozitive?