Exercitii de mindfulness

 

Scaderea luminii naturale, ploile si frigul de toamna duc la dereglari emotionale si la posibilitatea instalarii depresiei sezoniere. Suntem departe de vacante sau concedii si stresul cotidian si urban incepe sa-si manifeste efectele asupra noastra. Ne face iritabili, nervosi, obositi si lipsiti de energie. Ne conectam doar la griji si ne scade repede abilitatea de a savura placerile simple ale vietii.

Iata cateva trucuri simple si la indemana de a ne creste abilitatea de a fi MINDFUL, constienti de clipa prezenta.

Toamna devenim mult mai conștienți că nu prea știm să ne bucurăm de aspectele pozitive ale vieții. Stresul, grijile și nervii ne pot însoți și ne pot strica chiar și perioadele fara probleme majore.

Mindfulness te poate ajuta!

Metoda psihologică dezvoltată de Kabat-Zinn și derivată din spiritualitatea Zen, reduce dovedit stresul, anxietatea și chiar durerea fizică, fiind folosită în toate clinicile de psihoterapie, boli cronice dar și în școli și gradinițe.

 

Iata cateva exercitii utile pentru a regastiga bucuria prezentului chiar si toamna:

  • Concentrează-ți atenția pe simțurile exterioare, te vor readuce în prezent, împiedicându-te să mai faci acțiuni pe pilot automat
  • Găsește ceva frumos la care să privești și dedică-ți câteva minute pentru a-l contempla, observând absolut fiecare detaliu (numărul de catarge în larg, numărul de vârfuri de munte din zare etc).
  • Oprește-te pentru un moment și doar ascultă. Ascultă toate sunetele din jurul tău. Încearcă să le auzi pe fiecare separat și apoi pe toate în același timp
  • Observă atunci când ieși afară din casă toate mirosurile din jurul tău; când te speli, observă mirosul săpunului și a șamponului; apleacă-te și „miroase trandafirii”.
  • Mănâncă fiind atent la gustul pe care îl are fiecare înghițitură pe care o iei. Fii atent la mișcarea buzelor și a limbii în gură, la orice senzație sau gust din gură.
  • Acordă atenţie oricărui lucru care te atinge. Observă ce senzații ai în picior sau talpă când mergi.
  • Observă când mintea ta alunecă în analize despre trecut sau griji despre viitor. Oprește-te și reîntoarce-te la a fi atent la lucrurile din jurul tău. Fă asta de zeci de ori pe minut dacă este nevoie.
  • Fă doar cîte un lucru pe rând: când înoți, înoată, când faci plajă, fă plajă etc. Dă voie minții să fie atentă și să savureze.
  • Observă când devii critic sau ironic și oprește-te. Întreabă-te dacă furia ta va putea schimba ceea ce te nemulțumește. Dacă răspunsul e Nu, acceptă că nimic nu e perfect și întoarce-te la savurat.

Fa un exercitiu de mindfulness cu mine chiar acum, accesand acest link!

Daca ai incercat lucrurile de mai sus si nu poti sa le aplici sau daca crezi ca ai putea avea depresie sezoniera, fa-ti o programare la specialistii nostrii de la CLINICA HOPE – vom gasi cele mai bune metode de a te ajuta!

Suna-ne la  0724 792 901