Simptomele obsesive la copii pot duce la agravari in adolescenta - Clinica Hope

Simptomele obsesive la copii pot duce la agravari in adolescenta

Mulți copii prezintă simptome obsesiv-compulsive, cum ar fi comportamente repetitive și ritualice, dar când aceste comportamente afectează sever viața celor mici, mai ales sub forma unor gânduri intruzive, pot fi un semnal de alarmă pentru condiții psihiatrice mai grave, potrivit unui nou studiu publicat în noiembrie 2018 în Jurnalul Academiei Americane de Psihiatrie a Copilului și Adolescentului. Acțiunile repetitive sunt comune la copiii mici și sunt de fapt un element sănătos al dezvoltării, a spus autorul principal al studiului, Dr Ran Barzilay, psihiatru pentru copii și adolescenți, precum și om de știință la Institute of Brain Lifespan (LiBI ) din Philadelphia (CHOP). Atunci când aceste simptome continuă în adolescență și încep să interfereze cu activitățile de zi cu zi, părinții și medicii au nevoie să examineze cauza și tratamentele disponibile.

Pentru acest studiu, cercetătorii au dorit să identifice acele simptome care pot deveni un indicator pentru tulburări mentale grave. Au fost evaluați mai mult de 7.000 de participanți cu vârste cuprinse între 11 și 21 de ani, inclusiv pentru simptome obsesiv-compulsive și alte tulburări majore de sănătate mintală. Simptomele obsesiv-compulsive au fost împărțite în patru categorii: gânduri rele intruzive, repetare/verificare, simetrie și curățare/contaminare. Echipa de cercetare a investigat apoi asocierea acestor simptome cu diagnosticul de tulburare obsesiv compulsivă (TOC), episod depresiv, psihoză și ideație suicidară. Potrivit constatărilor, simptomele obsesiv-compulsive au fost comune (38,2%) la tinerii care nu apelau la tratamente de sănătate mintală, în special la fetițe și după pubertate. Doar 3% din cei examinați îndeplineau de fapt criteriile pentru TOC.

Toate simptomele obsesiv-compulsive au fost legate de rate mai mari de TOC, depresie, psihoză și ideație suicidară. Cu toate acestea, gândurile rele intruzive – predominante în 20% din cazuri – au arătat cele mai substanțiale asociații cu condițiile psihiatrice majore. Aceste gânduri rele includ gânduri despre auto-vătămare sau rănirea altora, imagini violente sau teamă de a nu face un lucru rău fără să intenționeze. Copiii cu astfel de gânduri aveau mai multe șanse să dezvolte psihopatologie gravă dincolo de TOC, inclusiv depresie și tentative de sinucidere. Aceste simptome pot fi vitale pentru identificarea adolescenților care sunt pe o traiectorie psihiatrică potențial severă.

Cercetătorii sugerează că verificarea existenței acestor simptome obsesiv-compulsive în timpul vizitelor medicale poate oferi o oportunitate pentru clinicieni de a identifica condițiile psihiatrice grave la adolescenți, permițând astfel o intervenție mai timpurie și cu rezultate mai bune.